torsdag, februar 05, 2009

Åpent brev til Ingelin Killengreen

Kjære, kjære, kjære Politidirektør Killengreen!

Først og fremst: scrabbis med Lex Killengreen! Du må være så stolt. Nå litt om meg: jeg er en sterk og flott jente som alltid har hatt en stor drøm. Drømmen min har vært å være politi! Fange skurker og mestertyver. Jobbe under cover. Patruljere gatelangs. Men. Jeg har aldri trodd at drømmen min kunne bli virkelighet. For jeg er en jente som tror på en mannlig gud. Medlem av Smiths venner, vet du. Nå vet du nok hvorfor jeg skriver til deg, Ingelin. Fordi den mannlige guden har bestemt at jeg aldri må gå i bukser, bare skjørt.

Derfor har jeg alltid trodd at drømmen min ikke kunne oppfylles. Fordi politidamer må noen ganger gå i bukser. Og det kan ikke jeg. Men nå øyner jeg håp. Jeg vil søke på Politiskolen. Men først må jeg vite at jeg får lov til å leve ut min religion i politiet. Idag kan jeg ikke det. Jeg ber deg derfor endre loven og uniformsregelementet, aller kjæreste politidirektør Killengreen. Slik at jeg alltid kan gå i skjørt på jobben. NB: jeg understreker at det må være lange, vide, litt uformelige skjørt slik vår himmelske far har foreskrevet.

Dette må naturligvis også gjelde når jeg jobber under cover. Og så må jeg ha damesadel når jeg skal ri. Faktisk, Ingelin, så har den egentlige drømmen min alltid vært å være ridende politi. Så damesadel er et absolutt must.

Som student må jeg naturligvis også få tilpasset opplæring i henhold til mine tabuer og leveregler. Religion handler ikke bare om skjørt og bukser!! Hvis du trodde det. Samkvemmet mellom kjønnene må være sømmelig. Jeg vil ikke ha gym eller svømming sammen med menn - unntatt hvis vi er gift eller i familie, dah. Jeg er jo ikke fanatiker, heller ;-)

Håper du kan oppfylle drømmen min, Ingelin. For det ville være dårlig gjort hvis det bare var hu der Keltoum som fikk vilja si. Jeg stoler på deg, Ingelin. Vet du kan fixe det meste.

Hjertelig hilsen en sterk og flott jente fra Brunlanes som tror på alt som er sprøtt!

P.S Husk at det er viktig at politiet er et mangfoldig speilbilde av befolkningen og ikke favoriserer bestemte etniske eller religiøse grupper.

Kopi til Liv Signe Navarsete (bare for sikkerhets skyld).