onsdag, mai 02, 2007

Guide for deg som vil skrive om feminisme

* Skill mellom feminister og feministiske organisasjoner.

* Skill mellom én feministisk organisasjon og feministiske organisasjoner generelt.

* Skill mellom én feminist og feminister generelt.

* Når du skriver om feminister, spesifiser hvem du skriver om.

* Når du skriver om den såkalte kvinnebevegelsen, spesifiser hvilke organisasjoner du skriver om.

* Når du skriver om den såkalte kvinnebevegelsen, spesifiser hvilket tiår du skriver om.

* Forsøk å unngå grunnløse påstander og fri diktning. Dette er naturligvis uhyre vanskelig. Men forsøk i alle fall.

22 kommentarer:

Unknown sa...

Dette ble mye å forholde seg til. Regler. Jeg tror jeg skal unngå å skrive om feminisme etter dette.

Egoisten
- Åtgaumsforvaltaren som ble kneblet.

Martine Votvik sa...

Så deilig det hadde vært da.
Fint om de refererte til konkrete saker i forbindelse med generaliseringen. Synd at det bare er skoleelever som forventes å liste opp kildene sine...

Lothiane sa...

Så enig, så enig... Jeg er møka lei av å lese påstander om at "feminister hater menn" og at feminist = Otta etc etc. De som tror det har ikke forstått mye.

fr.martinsen sa...

Ja.

Jeg tror jeg begrenser meg til et "ja", jeg er for trøtt og sulten til å formulere noen annet enn ren aggresjon nå.

Og da ville jeg jo bekrefte myten om feminister som noen ordentlige suringer.

Anonym sa...

Herregud. HERREGUD! En guide for deg som vil unngå grunnløse påstander? Hva med YTRINGSFRIHETEN? Som sagt. Herregud. Skal man tenke også nå? Sensur! ALARM!

Anonym sa...

gode regler!

Jill sa...

Ja. Det er vel bare det som behøves å si her, rett og slett ja.

Fjordfitte sa...

Bra det ikke er bare meg som føler en viss fatigue når det gjelder dette.

Drusilla: viktige poenger! Meningsmangfold er alltid viktig og alltid fantastisk. Som vanlig var jeg for fanatisk i min tilnærming.

Fjordfitte: ser at Valla-saken har påvirket deg på en usunn måte. Det var jo like før du skrev grunnløse påstander uten rot i virkeligheten. Det heter ubegrunnede påstander, ikke grunnløse påstander. Forsøk å forbedre deg til neste gang. Ja, det er vanskelig. Men forsøk i alle fall.

Lindkvist sa...

Lothiane: Visste ikke at Otta regnes som et feminist-sted. Feminist-paradis? Har alltid lurt på hvor de mente når de snakka om det stedet. (Ja, de ja, de som ikke oppgir kilde)

Ellers helt enig.

Anonym sa...

Også vil jeg gjerne tilføye at denne lista er fullstendig full av menneskeforakt, og det lukter ikke forsoning av at man ønsker seg presisjon i argumentasjonen heller. For eksempel det med å ønske seg et skille mellom en feminist og alle feminister, hvor er hjertet ditt, Fjordfitte? Nok en gang ødelegger du for kvinnesaken med alle de kalde ordene dine. Fy!

Lindkvist sa...

Drus: he-he. He-he.

Fjordfitte sa...

Jeg har aldri tenkt så mye over hva funksjonell analfabetisme kan være, men jeg tror jeg begynner å skjønne hva det er. Gufne saker. Men uff hvor var hjertet mitt nå igjen?

Drusilla: bra du tar ansvar for kvinnesaken! Det er Habben, Frank Aarebrot også deg. Dream Team!

Lindkvist: ta ikke den ironiske tonen, da. Det kan fort oppleves som forsøk på sensur. Det må vi ta på alvor.

Anonym sa...

No fekk eg lyst til å rope neger.
Du og Kent øydelegg meg.

lotten sa...

Habben? Er det han kameraten til Hjorthen som nylig satt og synset om politiske blogger hos Sonitus?

Hohohohoho.

Fjordfitte sa...

Habben er en kar som greie på mangt og mye, faktisk. Pluss at han tydeligvis både har meninger om og hjerte for ”kvinnesaken”.

Jeg siterer: ”folk som vil ha en sunn og fornuftig utvikling når det gjelder kvinnesaken, bør gi Fjordfitta et digert spark i ræva”.

Selv om jeg ikke helt vet hva ”kvinnesaken” er for noe føler jeg instinktivt at dette er helt riktig.

Avil, beklager. Årsaken er antagelig at jeg har glømt hvordan folka i Surnadal har det.

Anonym sa...

hva mener denne habben med å omtale deg som fjordfitta; fjordfitte skal det vel være?

Anonym sa...

Uff ja, han Habben er en skikkelig slemming.

Anonym sa...

Du er omsynslaus overfor bygdefolk, Fjordfitte. Kven skulle trudd, med det nicket.

Lothiane sa...

Ottar for pokker. (Jeg har visst vært for mye på Otta)

:)

Anonym sa...

Når jeg tenker etter synes jeg kanskje du overdriver litt. De fleste klarer seg fint med
én stalkerblogg.

Fjordfitte sa...

Det kan aldri bli for mange stalkerblogger.

Anonym sa...

Burde ikke disse reglene gjelde samme hva man skriver om?