onsdag, juni 27, 2007

Christian of Convenience?

Iflølge Dagbladet har Formann Siv Jensen påstått til den kristne avisa Vårt Land at hun er "personlig kristen". Vel!

Er det bare jeg som tror at formannen juger?

Er det bare jeg som tror at formannen bløffer?

Er det bare jeg som ikke tror at formannen er en sann och äkta kristen?

Er det bare jeg som tror at formannen er kristen på samme måte som Olaf Thommesen er snill mot polske håndverkere?

Er det bare jeg som tror at formannen er kristen på samme måte som amerikanske presidentkandidater alltid er å, så veldig kristne?

Er det bare jeg som syns at formannens plutselige bekjennelse til kristendommen virker som et billig og desperat påfunn?

8 kommentarer:

Martine Votvik sa...

Er det bare jeg som tror formannen har dratt en afganer?

meh, jeg har ingen formening om disse afganerenes religiøse tilknytning, men nyheten gav meg automatiske asosiasjoner.

Og så begynte jeg å lure på hva hun tjener på å si det nå?

Anonym sa...

Er det bare jeg som venter på at formannen skal stå frem som miljøforkjemper i VG og Se og Hør og forene miljøvern, billigere bensin, billigere flyturer til Spania (og lavere skatt, høyere pensjoner, mer penger til sykehusene og samtidig lav inflasjon) i én eneste deilig pakke?

Anonym sa...

Jeg tror bare Siv Jensen prøver å forsikre seg om at hun ikke kan bli sendt til Aghanistan når hun om noen år har kjørt Norge så ettertrykkelig i grøfta at vi trekker tilbake statsborgerskapet hennes og prøver å få henne ut av landet.

Fjordfitte sa...

A-ha. Langsiktig tenkning, altså... det er jo sånt som dei onde sosialdemokratane holder på med. Uff dah!

Anders H sa...

Hjorten: Vi nærmer oss målet! EØS har gitt oss kickstart ved å fjerne hjemfallsloven. Nå kan hun selge vannkraft så fort hun kommer i regjering :D

*glede seg*
*swoon*

Unknown sa...

Jeg skal ikke dømme andres tro, men jeg heller til å TRO det samme som postens forfatter..

Egoisten
- Åtgaumsforvaltar med avklart forhold til tro

Anonym sa...

Jeg synes å huske at Britney Spears også var kristen en gang i tida. Kanskje Siv er i ferd med å dra en Britney? Først er du uskyldig og kristen, da blir du in i bibelbeltet. Men så klarer du allikevel ikke å holde tilbake ditt vulgære sanne jeg, og da går det gæli. Yay! Gleder meg til hun snauer seg.

Anonym sa...

Selvfølgelig er hun kristen. Hun synes jo de fattige i Norge må få mer penger.