fredag, april 27, 2007

Jeg forsøker å skaffe FrP flere velgere gjennom rein mobbing

Yeah, det er jo på en måte en drøm for meg at FrP skal ta over landet. Det er ikke måte på hvor supert det kommer til å bli. For det første er jeg glad i tweed og tåke og regnværsdager og lukten av fuktskader og for det andre liker jeg parker og hemmelige beskjeder knotet ned på papirlapper.

Sånn kommer det til å bli

Så da må jeg vel jobbe for saka. Kanke bare sitte her og drømme meg bort til kremkakeland. Så da velger jeg å gå løs på FrP-velgeren Per-Willy Amundsen.

Så da velger jeg å gå løs på FrP-velgeren Per-Willy Amundsen. Så da velger jeg å gå løs på FrP-velgeren Per-Willy Amundsen. Så da velger jeg å gå løs på FrP-velgeren Per-Willy Amundsen. Så da velger jeg å gå løs på FrP-velgeren Per-Willy Amundsen. Så da velger jeg å gå løs på FrP-velgeren Per-Willy Amundsen. Så da velger jeg å gå løs på FrP-velgeren Per-Willy Amundsen.

Som du ser tok jeg med denne setningen ekstra mange ganger for ekstra effekt. Ja, det er mobbing. Rein harassment. Tror det kan virke, altså. Jeg vet jo hvor volatilt folket er i forhold til politisk ståsted. Hvor varlig vi må trå. Hvor lett vi kan manipulere massene hvis vi bare løfter lillefingeren.

Nå går jeg til angrep. Ooh, det er så latterlig lett at jeg ikke kan tro det. It's a fucking joke. Det er bare å sitere Per-Willy. Bare å gjengi hva han selv har sagt. Så er det mobbing. Så er det uthenging. Så er martyrdom og blod i gatene. Så er det flere velgere til FrP.

FrP-velgeren Per-Willy, som forresten også er innvandringspolitisk talsmann i partiet, ble intervjuet i Dagsavisen igår fordi FrP vil gi arbeidsgivere rett til å forby ansatte å bruke hijab i arbeidstiden. Slik gikk det:

Dagsavisen: I 2004 ble en lærer ved Kristiansand voksenopplæringssenter nektet å bære davidstjernen rundt halsen på skolen. Den gang forsvarte FrP lærerens rett til å bruke dette religiøse symbolet. Har dere skiftet mening?

Per Willy: Jeg husker den saken bare vagt, men på generelt grunnlag kan jeg si at vi selvfølgelig ikke vil ha forskjellsbehandling. Det er helt grunnleggende for vår politikk i forhold til integrering.

Dagsavisen: Så hvis en praktiserende jøde kommer på jobb iført kippa, sin jødiske kalott, eller en personlig kristen kommer på jobb med et kors rundt halsen, så bør arbeidsgiverne kunne forlange at dette fjernes?

Per Willy: Jeg tror ikke dette er noe stort problem i forhold til jøder eller kristne. Problemstillingen er mer aktuell i forhold til hijab ettersom vi har en stor muslimsk befolkningsgruppe i Norge. (…) Det vi ønsker er å unngå særordninger som skaper problemer for muslimske jenter.


Nå må jeg jobbe litt med meg selv. Skal jeg utbrodere stupiditeten og hykleriet i det han sier eller skal jeg bare la det stå å skinne for seg? Jeg er ute etter max effekt, men det er vanskelig å vite hva som er mest virkningsfullt, hva som vil få flest mulig mennesker til å stemme på FrP. Jeg er også noe usikker på hvor hardt jeg egentlig gidder å jobbe for å øke oppslutningen om FrP. Men et spørsmål kan jeg da koste på meg å stille:

Går det virkelig an å si noe sånt?

tar et til for sikkerhets skyld:

Nøyaktig hvor hjernedød er det mulig å være?

Det er så artig, dette med hva man sier og hva man mener. For eksempel kan du si at vold mot kvinner aldri kan rettferdiggjøres samtidig som du mener at en kvinne som flørter/har hatt sex mer enn én partner/går ute uten anstand er ansvarlig for overgrep begått mot henne. Hvis noen kritiserer deg så sier du bare: jammen jeg sa jo på direkte spørsmål at vold mot kvinner aldri kan rettferdiggjøres. Eller du sier: jammen, jeg sa jo at vi vil unngå forskjellsbehandling. Du sier: jeg sa jo at vi ikke vil skape problemer for muslimske jenter.

Ja, du sa det. Selvfølgelig gjorde du det, kukhue. Men det betyr ikke at noen tror deg.

Drusilla har oppsummert FrP-koden slik:

å være fullstendig inkonsekvent ved å hevde det samme som mørkemennene samtidig som de skylder på innvandrere.

Det er presist.

7 kommentarer:

Lillesos sa...

Ja!! Naa skal jeg iallefall stemme Frp! Ja takk til partiet som har de kjempepresise-meningsfyllte-beskjed-ytringene sine som alltid ikke er veldig uoverenstemmende, og hvor loven for en gruppe mennesker self#lgelig er en helt annen for annen! *Veive, veive med Frp-parti-flagget*

Unknown sa...

Jeg fikk sympati for FrP pga mobbingen din. Må jeg stemme FrP nå?

Egoisten
- Åtgaumsforvaltar

Nemo sa...

Tatt på kornet.

Det jeg lurer på er om Frp overvurderer sine velgere eller undervurderer dem. Eler om de rett og slett bare er teite.

Fjordfitte sa...

Egoisten: ja, det må du.

Da er FrP i alle fall sikret to nye stemmer og vi er kommet to skritt av gårde på veien mot kremkakeland. Vet ikke om innsatsen min egentlig kan sies å ha båret frukter. Kanskje jeg ikke prøvde hardt nok. La oss håpe at det er store mørketall der ute.

Anonym sa...

mørketid, snarere... bare vent til neste valg!

quiz: hva blir den første store omveltningen i regi av kommende frp-regjering?

Anonym sa...

Problemet er sannsynligvis at Amundsen tror det selv: At det er greit at jøder eller kristne bærer religiøse symboler, for de er jo ellers snille - mens muslimer ikke kan, for da er de onde, eller vil snart ta over hele verden.

Anonym sa...

Four legs good - Two legs bad ...