fredag, desember 07, 2007

Vel, hva med dødsstraff for islam?


Kjære leser, hjertelig velkommen til Mangfoldsåret! Ja visst, det er ære for meg å tjuvstarte på Mangfoldsåret 2008 allerede idag. Jeg sier det: gled deg.

Det første vi skal feire er dette med dødsstraff for islam! Er det bra eller dårlig? Rett eller galt? Er man for eller mot? Vel, det er jo en delikat sak, vet du. Syns det er voldsomt vanskelig å si helt konkret hva jeg mener om dette.

Nå når Mangfoldsåret står for døren håper jeg dere respekterer at jeg føler det på denne måten. At dere forstår at dette er komplisert, at det ikke er så svart-hvitt som mange skal ha det til.

Det jeg kan si er at jeg jobber med muslimenes sak, men jeg ønsker ikke å kommentere om jeg er imot dødsstraff.

Jeg håper at dere som syns dødsstraff for islam er en avskyelig ide ikke er så innsylta i enfold at dere innbiller dere at dere har alle svarene. Og ikke tro at dere kan dømme meg bare fordi dere ikke liker meningene mine, da.



Dødsstraff for islam?




Neste gang i markeringen av Mangfoldsåret skal vi ha dialog! Det er dialogansvarlig i Muslimsk studentersamfunn som ”inviterer til dialog”. Jeg tør garantere en underholdende forestilling. Det blir også overraskelser.